').slice(0, 2).join('
')" :class="{'': !isCollapsed, '!h-full': isCollapsed}" >
Marcel Rochas begon zijn carrière als advocaat, maar zijn ware passie voor mode leidde hem naar het oprichten van zijn eigen haute couture boetiek. Gedreven door de noodzaak om de perfecte trouwjurk voor zijn jonge verloofde te ontwerpen, leerde hij zichzelf modeontwerp. Rochas' ontwerpen kenmerkten zich door elegante snitten die zowel simpel als comfortabel waren, en werden snel geliefd bij beroemdheden. In 1936 lanceerde hij zijn eerste parfumcollecties, die door de New Yorkse pers werden geprezen als "jong, eenvoudig en individueel".
Na het onverwachte overlijden van Marcel Rochas in 1955, nam zijn vrouw Helena de leiding over het modehuis. Zij had al een reputatie opgebouwd als society lady en toonde zich ook een bekwame zakenvrouw. Onder haar leiding bleef Rochas floreren, en vandaag de dag staat het merk nog steeds bekend om zijn verfijnde geuren, prêt-à-porter mode en luxe accessoires, voortdurend de erfenis van innovatie en elegantie van zijn oprichters eerend.